Tak for donationer
PFN er blevet begavet med 2 donationer i første halvdel af 2024 og dem er vi meget taknemmelige for. Først modtog vi, ved vores generalforsamling, en donation fra Odense Carolinekilde Rotaryklub på 6.000kr til de frivilliges kompetenceudvikling og til Odd Fellow Logerne i Odenses forestilling My Fair Lady på Nyborg Vold 17.07.24, uddelte Den Humanitære Fond en donation på 20.000kr til PFN med samme formål. Til alle aktiviteter for og uddannelse af de frivillige er vi afhængige af donationer, for at kunne løfte opgaven og give de frivillige den viden og indsigt som er afgørende for vores indsats for de uhelbredeligt syge i eget hjem – både hos børn, voksne og deres pårørende. Vi vil bruge donationerne med stor omhu og glæde.

Fællesmøder – de frivilliges månedlige møde

De frivillige inviteres hver måned til et fællesmøde, hvor fokus er på vidensdeling og et skiftende relevant emne. Nogle frivillige kommer hver måned og andre kommer sjældent – det er helt den enkeltes valg, hvad vedkommende har lyst til, tid til og behov for. Den frivillige er altid alene ude i den uhelbredelig syges eget hjem og derfor kan det være værdifuldt at møde hinanden, både som “kolleger” og socialt.
Månedens emne har igennem en periode været “Det tværfaglige samarbejde i PTF”, hvor vi på skift, har haft besøg af læge, sygeplejerske, fysioterapeut, psykolog, socialrådgiver, præst samt læge fra Børne/Unge teamet. Vi har også berørt emnet Ventesorg og har altid fokus på hvorfor vi gør som vi gør, og har de retningslinjer vi har i PFN.

På et af fællesmøderne mødte Jørgen og Jannie hinanden for første gang. Jørgen har været frivillig i PFN gennem flere år og Jannie er helt ny frivillig. Jannies motivation for at blive frivillig har været Jørgens indsats hos sin far. Hun og familien oplevede hvilken forskel det gjorde, både for hendes far og hele familien, at Jørgen kom på besøg hos hendes far 1 gang om ugen. Det gav hende mulighed for, at hun og hendes mor kunne komme ud af huset i et par timer, hvor de kunne hygge sig med hinanden og gøre nogle af de ting, som gav dem energi. Samtidig vidste de også, at de kom hjem til en glad far/mand, som havde haft en rar tid sammen med Jørgen.

Vil du høre mere?
Er du interesseret i at høre mere om at være frivillig i PFN – kontakt koordinator og daglig leder Susanne Søgaard på 40198707 eller koordinator@foreningen-pfn.dk